Якщо людина загадує на рік– вона сіє хліб.
Якщо людина загадує на десятиріччя – вона саджає дерево.
А якщо людина загадує на віки–вона виховує дітей.
Народна мудрість
Головна мета виховання на сучасному етапі-створення належних умов для пошуку, виховання і розвитку інтелектуальних, художніх, спортивних здібностей обдарованої учнівської молоді.
Організація виховного процесу в закладі
Організація виховного процесу в закладі склалася в чітку систему, яка забезпечує розвиток особистості учня через навчальну і суспільну діяльність, тому що саме в ній росте самосвідомість, відповідальність, підвищується рівень вихованості.
Система виховної роботи в закладі будується на таких рівнях:
- загальношкільна діяльність,
- робота класних керівників з дитячим колективом,
- гурткова робота,
- робота органів учнівського самоврядування,
- індивідуальна робота з учнями та їхніми батьками,
- взаємодія з батьками, громадськими організаціями, державними установами
Діяльність психологічної служби, правового лекторію, класних і загальних батьківських зборів – тісно пов’язані між собою види цілеспрямованого впливу на особистість, дозволяють адміністрації закладу, класним керівникам , вчителям впливати на процес виховання.
Виховна проблема Пересічанського ліцею:
"Створення сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина-патріота України"
Мета виховної роботи діяльності:
Формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал.
Випускник нашого ліцею – це особистість, яка повинна мати потенціал для самореалізації в складних соціальних обставинах і швидкозмінній економіко-політичній реальності Української держави; бути готовою до соціального, професійного і громадянського самовизначення; відрізнятися вихованістю, активним неприйняттям асоціальної поведінки, високою самосвідомістю, орієнтованою на людські цінності; фізичним і естетичним здоров'ям; активною громадянською позицією, здібністю до соціальної творчості.
Задачі виховної роботи закладу:
- Створення єдиного виховного простору, де головним критерієм є розвиток особистості дитини на основі цінностей національної культури, регіональних і місцевих традицій, які допомагають вихованню у дітей любові до Батьківщини і рідного краю, дому, родини, школи, природи;
- Збереження духовного, морального, фізичного та психічного здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу у взаємодії ліцею та сім’ї;
- Забезпечення розвитку школяра, його схильностей та здібностей, всебічна підтримка обдарованих дітей;
- Використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в навчально-виховному процесі школи.
Наш ліцей покликаний стати тим місцем для учня і вчителя, де буде духовно збагачуватись кожен учасник навчально-виховного процесу, де буде формуватись громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій внесок у національно – культурне відродження України, у розбудову держави.
На сучасному етапі розвитку суспільства педагогічний колектив ліцею, розуміючи потребу докорінного переосмислення виховної системи, насамперед виходить з таких позицій:
ліцей – навчальний заклад, покликаний відповідати потребам і умовам сучасного стану соціального розвитку України та забезпечувати освітні потреби селища.
Він має бути конкурентоздатним і престижним, а це можливо лише в режимі неперервного розвитку і творчого пошуку прогресивних технологій, методик зростання професіоналізму на педагогічному та управлінському рівні.
В основу моделі виховної системи ми закладаємо три основні принципи особистісно орієнтованої педагогіки:
Розуміння дитини. Визнання дитини. Прийняття дитини.
Виховна робота планується на рік за тематичними місячниками. В роботі використовуються різноманітні форми та методи роботи з учнями: колективно-творчі справи, години спілкування, пізнавальні ігри, вікторини, конкурси, інтелектуальні ігри, походи, спортивні змагання та свята.
Очікувані результати:
Сформована соціально компетентна високоморальна, освічена, духовна особистість, спроможна створити свій життєвий проект, відповідально ставитися до життя, впевнено приймати історичний виклик нового тисячоліття як основний феномен суспільного розвитку.